اطلاعات تماس

اگر شما یک صاحب‌خانه به‌روز هستید؛ و به دنبال بهترین تجهیزات ساختمانی مانند در و پنجره با کیفیت هستید، حتما به اصطلاح “ترمال بریک” برخورد کرد‌ه‌اید.

احتمالا برایتان سوال شده است که پنجره یا درب ترمال بریک به چه معناست؟

درب یا پنجره ترمال بریک از جمله باکیفیت‌ترین درب و پنجره‌های بازار هستند. مخصوصا درب آلومینیومی ترمال بریک جایگزینی مناسب برای تمامی درب‌های سنتی آلومینیومی است.

زیرا علی‌رغم برخورداری از ظرافت، زیبایی و دوام آلومینیوم، به دلیل طراحی خاص و تکنولوژی ساخت جدیدی که دارد، دارای مزایای بیشماری نسبت به درب‌های سنتی است.

درب آلومینیومی ترمال بریک چیست؟
و چگونه کار می‌کند؟

فلز آلومینیوم یک رسانای عالی گرما و سرما است. یعنی آلومینیوم می‌تواند مقدار زیادی گرما را از طریق قاب خود از دست بدهد.

استفاده از درب یا پنجره‌های آلومینیومی معمولی با وجود مقاومت و پایداری خوبی که دارند، باعث ایجاد پل حرارتی می‌شوند. اما درب و پنجره ی استفاده از ترمال بریک، به عنوان یک مانع عمل کرده و باعث کاهش رسانش گرما از طریق قاب آلومینیومی می‌شود. همچنین سیستم ترمال بریک قابلیت استفاده از شیشه دوجداره یا چندجداره را نیز دارد.
ساختار درب و پنجره ی ترمال بریک به این صورت است که پروفیل فریم و یا باز شو به دو قسمت تقسیم می شود و این دو پروفیل با استفاده از ماده ای از جنس پلی آمید (که رسانایی حرارتی بسیار پایینی دارد ) به یکدیگر دوخته میشود . پلی آمید در بین قاب‌های داخلی و خارجی درب آلومینیومی دوجداره قرار می‌گیرد.
در گذشته معمولا از فولاد به دلیل رسانایی ضعیف گرما نیز استفاده می‌شد. اما رسانایی حرارتی پلی آمید 160 برابر بهتر از فولاد است. به همین دلیل ترمال بریک با استفاده از پلی آمید، بهترین کارایی را در شکست انتقال حرارت و انتقال صدا دارد.