اطلاعات تماس

کرتین وال چیست؟

نمای کرتین وال همان دیوار شیشه‌ای است که جز بار مرده خودش بار هیچ ساختار یا سازه‌ای را تحمل نمیکند و خاصیت باربری ندارد. نمای کرتین وال بارهای جانبی و باد را از طریق اتصال به کف و ستون ساختمان به سازه اصلی انتقال میدهد. تفاوت نمای کرتین و بازشوهای دیگر در این موضوع می­باشد که بازشوها بسمت داخل فضا باز میشوند اما نمای کرتین وال به سمت بیرون باز میشود.

انواع نمای کرتین وال

. پارالل: اگر نمای کرتین وال را مانند پازلی در نظر بگیریم بازشو در نوع پارالل به اینصورت میباشد که یک تکه از پازل در نمای ساختمان به سمت بیرون میرود و توسط یراق‌آلات از بقیه اجزا جدا نگاه داشته میشود.

. فریکشن : در ادامه توضیحات نوع پارالل، در نوع فریکشن بازشو از سمت پایین متصل به نما و از سمت بالا در نمای ساختمان بسمت بیرون با زاویه‌ای محدود باز میشود.

اجزای تشکیل‌دهنده نمای کرتین وال چیست؟

. لامل‌های افقی و عمودی که از جنس آلومنیوم می‌باشد­ و سطح مقطع آن براساس اندازه قاب شیشه ، میزان نیروهای وارده از جمله بار باد و… مشخص می­شود.

. شیشه

. یراق‌آلات

نحوه ساخته شدن و نصب نمای کرتین وال

. نمای کرتین وال Stick: در این روش ساخت، برش و نصب نما ی کرتین وال در محل پروژه انجام میگیرد و پس از ساخت قاب‌ها، شیشه­ها در محل روی کار نصب میشود.

. نمای کرتین وال بصورت Unitized: در این روش کلیه قطعات نمای کرتین وال بصورت جداگانه در کارخانه ساخته میشود حتی شیشه­ها در قاب قرار میگیرد سپس به کارگاه ارسال و بصورت پازل کنار هم نصب میشوند.

مزایای نمای کرتین وال

. ظهر زیبا و مدرن

. سرعت بالای اجرا

. سهولت ترکیب با سایر اجزا نما

. افزایش میزان نور دریافتی ساختمان

. سبک نمودن میزان بار مرده ساختمان

سایر مطــــــالب